Bardzo dużo przedsiębiorców, zwłaszcza tych, którzy zatrudniają pracowników, potrzebuje pomieszczeń do prowadzenie działalności gospodarczej. Jednocześnie często adaptacja właśnie takich pomieszczeń wymaga od przedsiębiorcy inwestycji dość znacznych środków. Koszty, które ponosimy, aby doprowadzić wszystkie pomieszczenia do odpowiedniego stanu, możemy – zgodnie z przepisami prawa – zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu.

Prowadzenie działalności gospodarczej przede wszystkim wymaga tego, aby cały czas inwestować w wyposażenia, jak również odpowiedniej jakości zaplecze techniczne. Biuro jest jednym z tych elementów, na które trzeba zwrócić szczególną uwagę. To miejsce, gdzie wszyscy mogą w komfortowych warunkach wykonywać obowiązki służbowe.

Często jednak zdarza się tak, że chcąc zapewnić estetyczny wygląd biura oraz odpowiedni komfort pracy, konieczne jest przeprowadzenie prac remontowych, a następnie wykończeniowych. Wszystkie koszty, które są z tym związane można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu.

Remont biura, a koszty uzyskania przychodu

Zgodnie z polskim prawem, jak również z interpretacją polskich urzędów skarbowych, wszystkie koszty, które są związane z przygotowaniem pomieszczeń do prowadzenia działalności gospodarczej, możemy zaliczyć na poczet kosztów uzyskania przychodu. Możemy więc tym samym obniżyć wysokość podatku dochodowego.

Bardzo ważne jest oczywiście to, abyśmy remontowane pomieszczenia wykorzystywali faktycznie do prowadzenia działalności gospodarczej, a kupowane materiały oraz pozostałe wyposażenie (meble biurowe, sprzęt RTV czy AGD, sprzęt komputerowy) był przeznaczony dla firmy, a nie dla potrzeb prywatnych. Urząd skarbowy może bowiem zweryfikować nasze wydatki, w razie konieczności nakazać zwrot podatku.

Co możemy brać “na fakturę” do firmy?

Praktycznie wszystko to, co jest niezbędne do przygotowania biura. Bez problemu więc rozliczymy:

– usługi budowlano-remontowe, aranżacyjne,
– usługi związane z projektowaniem wnętrz,
– materiały budowlane,
– materiały dekoracyjne,
– materiały oświetleniowe,
– meble biurowe,
– sprzęt AGD do pomieszczeń socjalnych i innych,
– sprzęt RTV,
– sprzęt komputerowy oraz akcesoria komputerowe.

Podsumowując – koszty uzyskania przychodu do takie koszty, które musimy ponieść, aby zarabiać. Zakupiony sprzęt ma służyć prowadzeniu działalności gospodarczej. Urząd skarbowy na pewno nie będzie kwestionował naszych wydatków, gdy będziemy postępować uczciwie.