SFA, czyli Sales Force Automation, to program stworzony z myślą o udoskonaleniu i zautomatyzowaniu procesu sprzedażowego. Jest to rozwiązanie służące do planowania działań działów handlowych, wyznaczania celów i monitorowania ich efektywności. Firmy wdrażające oprogramowanie liczą na poprawę wyników sprzedaży, głównie poprzez uporządkowanie i sformalizowanie całego procesu. Czy warto inwestować w SFA?

System do zarządzania procesem sprzedaży pomaga osiągać korzyści managerom, mobilnym handlowcom, ale patrząc szerzej, całej firmie. Umożliwia on osiągnięcie lepszych wyników sprzedażowych, głównie poprzez odpowiednie wykorzystanie potencjału zespołu pracowników. Innowacyjne rozwiązania, jak system SFA, poprawiają komfort pracy i pozwalają zaoszczędzić czas dzięki zautomatyzowaniu procesów, usprawnieniu komunikacji w firmie, a także umożliwieniu wykonywania wielu zadań online.

sfa
Business, work. People in the office

Usprawnione procesy a poprawa wyników sprzedażowych

System SFA może stać się podstawowym narzędziem każdego handlowca, ponieważ powstał głównie z myślą o usprawnieniu działań sprzedażowych. Mobilni pracownicy mają możliwość raportowania na bieżąco, w ciągu dnia, bez konieczności wypełniania dodatkowych dokumentów czy przygotowywania raportów po godzinach pracy. Dzięki usystematyzowanym informacjom dostępnym w aplikacji pracownicy oszczędzają czas i zwiększają komfort swojej pracy. Jednocześnie mogą planować działania, monitorować wyznaczone cele, analizować historię wcześniejszych transakcji. To nieocenione wsparcie dla każdego handlowca, który chce poprawić swoje wyniki.

Zalety systemu do zarządzania procesami sprzedażowymi

Nowoczesne systemy informatyczne wspierają poszczególne działy w firmach — SFA to także spore ułatwienie dla managerów, którzy mogą na bieżąco kontrolować działania swoich pracowników i oceniać ich efektywność. Zarządzający otrzymują jasne informacje o sytuacji w poszczególnych rejonach obsługiwanych przez handlowców, dzięki czemu monitorują zakres realizacji wyznaczonych celów. Co więcej, dane gromadzone w systemie pozwalają szybko wychwytywać wszelkie nieprawidłowości, a tym samym reagować na nie.

System sprzedażowy SFA to korzyści dla pracowników odpowiedzialnych za budowanie marki, wizerunku firmy, sprzedaż produktów lub usług, ale również realizację działań promocyjnych. SFA umożliwia monitoring spływu należności, obsługę reklamacji oraz zamykanie sprzedaży poprzez elektroniczne podpisywanie dokumentów.

SFA — szybki obieg dokumentów

Duże korzyści dla przedsiębiorstwa przynosi automatyzacja poszczególnych procesów, ale również usprawnienie obiegu dokumentów. Zebranie ofert, cenników, kart produktowych w jednym miejscu i udostępnienie ich handlowcom na urządzeniach mobilnych to spora wygoda, zarówno dla nich, jak i kadry zarządzającej.

SFA to również ewidencja kosztów oraz szybka obsługa wniosków od klientów — rejestracja, wysyłka, monitorowanie procesu. System sprzedażowy to sprawdzone narzędzie, dostosowane do modelu danego przedsiębiorstwa, które wciąż jest udoskonalane i modyfikowane.