Rozszerzanie swojej działalności, trafianie do coraz większej grupy nowych klientów oraz powielanie zarobków – to marzenie każdego przedsiębiorcy. Nie ma więc nic dziwnego w tym, że wiele firm decyduje się na skorzystanie z mediów społecznościowych, by poprawić swoje zasięgi. Jednym z miejsc, w którym można założyć konto firmowe jest Instagram. Jednak czy naprawdę warto kierować się w tym kierunku? Czy konto firmowe jest w stanie pomóc przyciągnąć nowych klientów?
Czym jest konto firmowe na Instagramie?
Zanim dowiesz się, czy warto zdecydować się na otworzenie konta firmowego na Instagramie warto ustalić czym ono w ogóle jest. To konto biznesowe, w którym można udostępniać numery telefonu, adresy mailowe oraz lokalizację. To wszystko po to, by klient, który wejdzie na profil od razu znalazł dane kontaktowe. Warto jednak wiedzieć, że jest to również konto, dzięki któremu można śledzić i na bieżąco sprawdzać swoje zasięgi. W ten sposób można dowiedzieć się, czy dany post cieszy się dużym zainteresowaniem i czym różni się od innych. Można zobaczyć kiedy jest największa aktywność klientów, a kiedy pojawiają się nowi zainteresowani.
Kto może założyć firmowe konto na Instagramie?
Konto firmowe na Instagramie dostępne jest dla każdego. Jednak z tej opcji lepiej nie korzystać jeśli ten profil jest bardzo prywatny i udostępniane są na nim wspomnienia z wakacji. Jeśli profil na Instagramie jest rodzajem albumu dla znajomych to nie jest to najlepszy pomysł, by stało się to konto firmowe. Jeśli jednak chcesz zacząć zwiększać swoje zasięgi to warto zdecydować się na taką zmianę. Na taki krok najczęściej decydują się osoby, które prowadzą swojego bloga lub vloga. Jest to opcja dla każdego influencera. Jeśli masz własną markę lub prowadzisz firmę to również najlepsza opcja dla Ciebie.
Czy warto mieć konto firmowe na Instagramie?
Czy warto zdecydować się na otworzenie konta firmowego na Instagramie? Oczywiście, że tak! Jeśli chcesz przyciągnąć do siebie nowych klientów i zwiększyć zainteresowanie swoją marką to działanie na mediach społecznościowych to jeden z najlepszych pomysłów. Trzeba jednak pamiętać o tym, by publikować ciekawe posty, które przyciągają i odpowiadają na potrzeby klientów. Najlepiej stawiać na humor, ale nie zapominać o prawdziwym życiu.
Prowadzenie konta firmowego na Instagramie nie jest łatwe, jednak z czasem można dojść do wprawy i zyskać w ten sposób naprawdę wiele dla swojej firmy.