Chiny – światowa potęga jeśli chodzi o import. Gospodarka Państwa Środka dynamicznie się rozwija i tylko nieznacznie, na chwilę zwolniła tempo, gdy świat został dotknięty przez kryzys spowodowany koronawirusem. Bardzo wyraźną tendencją w Chinach jest wzrost zainteresowania towarami zagranicznymi, co sprawia, że wiele przedsiębiorstw jest zainteresowanych ekspansją na obiecujący rynek chiński. Czy mając w planach biznes z Chinami warto jest skorzystać z usług doradczych firmy konsultingowej?
Ekspansja na rynek chiński – w czym może pomóc konsulting?
Jaki powinien być pierwszy krok jeżeli chcemy wkroczyć gdzieś z naszą ofertą? Oczywiście, jest to badanie rynku. Należy zebrać odpowiednie dane, które podpowiedzą nam przede wszystkim czy warto uderzać z naszą ofertą w dany rejon, jak wygląda potencjalna konkurencja, jakie jest zapotrzebowanie na dane towary. Są to informacje niezbędne do zaplanowania strategii marketingowej, która ma jak największe szanse powodzenia.
Ponadto, rynek chiński choć bardzo kuszący, jest również nietypowy(dla Europejczyków). Więcej o charakterystyce tego rynku przeczytasz na www.eastanalytics.com/doradztwo-chiny. Złożoność Chińskiej gospodarki, oraz niemałą odległość sprawiają, że firmy konsultingowe wyspecjalizowane w rynkach azjatyckich mogą być ogromnym udogodnieniem. W szybki, sprawny sposób zbiorą potrzebne dane, oraz będą służyć kontaktami i doświadczeniem w trudnej sztuce poszukiwania partnerów biznesowych w Państwie Środka.
Co więcej, firmy konsultingowe są nieocenioną pomocą gdy przyjdzie się zmierzyć się z bardzo zawiłymi mechanizmami zakładania działalności gospodarczej w Chinach.
Etykieta biznesowa i bariera językowa
Aby uniknąć popełniania faux pas warto nieco zagłebić się w chińska kulturę. To, co doskonale funkcjonuje na europejskim gruncie, w Chinach może być nie do przyjęcia. Tam relacje biznesowe zwykło się budować bardzo ostrożnie, przy dużej ilości kontaktów bezpośrednich. Temat odmiennej kultury biznesowej Chińczyków szerzej rozbudowano w artykule www.eastanalytics.com/doradztwo-chiny . Kolejny ważny punkt to język. Warto znaleźć kogoś kto świetnie mówi w lokalnym języku. Oferta, reklamy i marketing również powinny być w opracowane w języku chińskim. Wiele dobrych firm konsultingowych dysponuje tłumaczami, oraz pomoże sprawnie zaplanować strategię marketingową uwzględniającą język chiński.
Wkroczyłeś już na tamtejszy rynek i potrzebujesz pracowników? Niektóre firmy konsultingowe specjalizują się również w headhuntingu i znajdą dla Ciebie w Chinach odpowiednie osoby na stanowiska jakie oferujesz.
Konsulting w Chinach, dlaczego warto?
Ekspansja na nowy, zagraniczny rynek zawsze wymaga dokładnego zbadania lokalnego rynku, wnikliwej analizy konkurencji, wyłonienia przewag konkurencyjnych, oraz ustalenia strategii wejścia. Kusi zamożność społeczeństwa chińskiego, oraz liczne ulgi podatkowe dla eksporterów (więcej o nich w artykule www.eastanalytics.com/doradztwo-chiny) , jest to jednak rynek bardzo specyficzny, a przepisy prawne mocno zawiłe. Zaznajomione z chińskimi realiami firmy konsultingowe, stanowią nieocenioną pomoc przy wkraczaniu z biznesem do Chin.